Kapitel 2 - New here.

Kapitel 2 - New here.
Bussen kom jag och Ashley gick på. Det satt ganska många i bussen, våran hållplats var säker en av de sista. Ashley gick direkt och letade efter två lediga platser, och hittade några nästan direkt, ganska långt bak i bussen. Vi fick ganska många blickar på oss, säkert för att vi var nya. Jag gillade inte den sortens uppmärksamhet. Vi satt och pratade under den korta bussresan. Jag och min syster hade ganska nära relation, hon var en av mina bästavänner även om det skillde 2 år.
När vi kom in i skolan var det en stor korridor med massor av mörkblåa skåp längs väggarna.
"Vart är rektorns kontor" Frågade jag min syster.
"Vet du vart rektorns kontor är?" Frågade hon en elev med böckerna under armen. Han var inte särskillt pratglad utan pekade bara.
"Okej, Tack" Sa jag, medans han skyndade bort.
Utanför rektorns kontor såg vi Alex, våran bror, stå.
"Åkte inte du buss imorse" Sa jag.
"Nej, ni vet nu när jag har egen bil, kör jag själv" Han sa det, och det märktes att han var stolt över det. Han hade tjatat på mamma och pappa i flera månader innan han fick ta körkortet, och fick det precis inann vi flyttade hit. Till Stratford.
Sedan kom det än kvinna ut, som såg ut att vara cirka 45 år.
"Olsen syskonen?" Frågade hon.
"Yes"
"Kom in här," Hon höll upp dörren till sitt kontor, där det stog några bokhyllor med böcker och med några foton, säkert på henne och hennes familj. Det stog också ett stort skriv bord. Rektor Willson gav oss papper i massor. Papper med information på, papper med scheman, klasslistor, annan viktig information, och andra papper.
Ute i korridoren skilldes vi åt och gick åt olika håll.
"Klassrum 13" Läste jag för mig själv. Lite för högt efter som någon tydligen hörde.
"Det ligger ditåt" Sa en annan kille än den jag och Ashley hade vårat lilla 'samtal' med imorse. Den här hade inga böcker bara en penna i handen, Han hade halvlångt brunt hår.
"Du är ny va?" Frågade han och kollade på mig, och sedan ner på högen med papper och böcker som jag hade i famnen.
"Jo, det är jag. Vet du vart klassrum 13 är?" Frågade jag lågt medans jag höll upp schemat åt honom.
"Jo, jo. Jag ska dit nu. Och du går visst i min klass också!" Han var ganska trevlig, trevligare än de killarna som gick i min förra skola.
"Åh, vet du vilket håll skåp..." Jag letade fram pappret där de stog vilket skåpnummer jag hade. "...367, Hur många skåp finns det egentligen här på skolan?" Jag kollade på honom.
"Haha, jadu några hundra" Han flinade. "Jag heter Chaz bytheway."
"Alyssa" Jag log stort, han var rolig. Faktiskt.
"Men, skåpen står i nummerordning och vi står vi skåp nummer 289, så det är inte så långt bort."
"Okej, men tack för hjälpen Chaz" Jag började gå bort mot mitt skåp.
"Det är okej, jag har ändå inge bättre för mig." Och till min förvåning följde han med mig till mitt skåp och sedan till klassrummet.
När vi kom in i klassrummet satt jag mig vi bänken näst längst fram vid fönstret.
Läraren kom in och läste från en lapp.
"Vi har visst fått en ny elev idag..." Hon kollade ner på lappen. "...Alyssa Olsen. Var är du?"
Oh-uh, allas blickar vändes mot mig.
"HÄR" Hörde man Chaz säga som satt med sin kompis i bänken bakom mig. Jag vände mig om och gav Chaz en konstig blick. Han bara flinade och ryckte på axlarna.
"Vill du berätta något om dig själv, Alyssa?" De var Mrs.Johnson som pratade nu. Jag vände mig framåt igen.
"Nää..." Sa jag halv tyst.
"Joo, Men vart bodde du innana du flyttade hit." Hon log mot mig.
"Hartford" Svarade jag kort, jag ville inte säga för mycket och riskera att göra bort mig inför klassen redan första dagen.
"Okej," Mrs.Johnson gav upp med sina frågor och öppnade en av skåpen i klassrummet och tog ut en bok och gav den till mig. Så vi hade alltså matte nu.
"Okej, ni kan förtsätta på sida 95 i boken." Sa hon och alla började jobba i sina böcker."Aly, du måste sitta bredvid mig på bussen till skolan, Jag vill inte sitta ensam!"
"God morgon på dig med kära syster" Jag flinade mot henne medans jag hällde upp ett glas med apelsin jucie.
Hon gav mig lite av en mördarblick "Seriöst, Ally"
"Sure, jag vill heller ändå inte sitta själv"
Vi gick ut till bushållsplasten som bara låg längst ner på gatan. Vi behövde inte väna länge, cirka fem minuter kanske.

"Aly, du måste sitta bredvid mig på bussen till skolan, Jag vill inte sitta ensam!"
"God morgon på dig med kära syster" Jag flinade mot henne medans jag hällde upp ett glas med apelsin jucie.
Hon gav mig lite av en mördarblick "Seriöst, Ally"
"Sure, jag vill heller ändå inte sitta själv"
Vi gick ut till bushållsplasten som bara låg längst ner på gatan. Vi behövde inte väna länge, cirka fem minuter kanske.

Bussen kom jag och Ashley gick på. Det satt ganska många i bussen, våran hållplats var säker en av de sista. Ashley gick direkt och letade efter två lediga platser, och hittade några nästan direkt, ganska långt bak i bussen. Vi fick ganska många blickar på oss, säkert för att vi var nya. Jag gillade inte den sortens uppmärksamhet. Vi satt och pratade under den korta bussresan. Jag och min syster hade ganska nära relation, hon var en av mina bästavänner även om det skillde 2 år.
När vi kom in i skolan var det en stor korridor med massor av mörkblåa skåp längs väggarna.
"Vart är rektorns kontor" Frågade jag min syster.
"Vet du vart rektorns kontor är?" Frågade hon en elev med böckerna under armen. Han var inte särskillt pratglad utan pekade bara.
"Okej, Tack" Sa jag, medans han skyndade bort.
Utanför rektorns kontor såg vi Alex, våran bror, stå.
"Åkte inte du buss imorse" Sa jag.
"Nej, ni vet nu när jag har egen bil, kör jag själv" Han sa det, och det märktes att han var stolt över det. Han hade tjatat på mamma och pappa i flera månader innan han fick ta körkortet, och fick det precis inann vi flyttade hit. Till Stratford.
Sedan kom det än kvinna ut, som såg ut att vara cirka 45 år.
"Olsen syskonen?" Frågade hon.
"Yes"
"Kom in här," Hon höll upp dörren till sitt kontor, där det stog några bokhyllor med böcker och med några foton, säkert på henne och hennes familj. Det stog också ett stort skriv bord. Rektor Willson gav oss papper i massor. Papper med information på, papper med scheman, klasslistor, annan viktig information, och andra papper.
Ute i korridoren skilldes vi åt och gick åt olika håll.
"Klassrum 13" Läste jag för mig själv. Lite för högt efter som någon tydligen hörde.
"Det ligger ditåt" Sa en annan kille än den jag och Ashley hade vårat lilla 'samtal' med imorse. Den här hade inga böcker bara en penna i handen, Han hade halvlångt brunt hår.
"Du är ny va?" Frågade han och kollade på mig, och sedan ner på högen med papper och böcker som jag hade i famnen.
"Jo, det är jag. Vet du vart klassrum 13 är?" Frågade jag lågt medans jag höll upp schemat åt honom.
"Jo, jo. Jag ska dit nu. Och du går visst i min klass också!" Han var ganska trevlig, trevligare än de killarna som gick i min förra skola.
"Åh, vet du vilket håll skåp..." Jag letade fram pappret där de stog vilket skåpnummer jag hade. "...367, Hur många skåp finns det egentligen här på skolan?" Jag kollade på honom.
"Haha, jadu några hundra" Han flinade. "Jag heter Chaz bytheway."
"Alyssa" Jag log stort, han var rolig. Faktiskt.
"Men, skåpen står i nummerordning och vi står vi skåp nummer 289, så det är inte så långt bort."
"Okej, men tack för hjälpen Chaz" Jag började gå bort mot mitt skåp.
"Det är okej, jag har ändå inge bättre för mig." Och till min förvåning följde han med mig till mitt skåp och sedan till klassrummet.
När vi kom in i klassrummet satt jag mig vi bänken näst längst fram vid fönstret.
Läraren kom in och läste från en lapp.
"Vi har visst fått en ny elev idag..." Hon kollade ner på lappen. "...Alyssa Olsen. Var är du?"
Oh-uh, allas blickar vändes mot mig.
"HÄR" Hörde man Chaz säga som satt med sin kompis i bänken bakom mig. Jag vände mig om och gav Chaz en konstig blick. Han bara flinade och ryckte på axlarna.
"Vill du berätta något om dig själv, Alyssa?" De var Mrs.Johnson som pratade nu. Jag vände mig framåt igen.
"Nää..." Sa jag halv tyst.
"Joo, Men vart bodde du innana du flyttade hit." Hon log mot mig.
"Hartford" Svarade jag kort, jag ville inte säga för mycket och riskera att göra bort mig inför klassen redan första dagen.
"Okej," Mrs.Johnson gav upp med sina frågor och öppnade en av skåpen i klassrummet och tog ut en bok och gav den till mig. Så vi hade alltså matte nu.
"Okej, ni kan förtsätta på sida 95 i boken." Sa hon och alla började jobba i sina böcker.


Andra delen, Vad tyckte ni? :)
Kommentera :)

Kommentarer
Postat av: matilda

jättebra! :D<3

mer :)

2012-02-26 @ 21:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0