Kapitel 3 - Friends.

Kapitel 3 - Friends
"Ni kan plocka ihop nu" Sa Mrs.Johnson
Phu.. Den timmen måste ha varit den längsa i mitt liv. Så att de var skönt att den äntligen tog slut, men skoldagen var inte över ännu. Jag hade ju bara genomfört den första lektionen än. Men som tur var hade vi engelska med någon Mrs.Martin, Jag var ganska duktig i engelska och så var det mitt ett av mina favorit ämnen. Jag gick till skåpet för att lämna min mattebok, och för att kolla vilken tid nästa lektion börja.
"Du, ska du med ut?" Det var Chaz som frågade.
"Visst" Jag log, det var roligt att jag faktiskt hade fått en vän första dagen i skolan.. Om man kan kalla det vän ännu förstås..
Vi gick ut på skolgården, till en bänk som det stog massor av träd vid. på bänken satt tre personer till, en tjej och två killar. Den ena killen pratade i tellefon. "När kommer du hem då?....Jaha" Man såg att han vart glad, sedan la han på.
"Sorry, för det där.. Men iallafall. Jag är Ryan, det här är Hannah och Marcus."
"Det är okej. Men jag är Alyssa, men ni kan kalla mig Ally" Hannah kollade ner på sin mobil.
"Oh, shit. Ryan, Chaz vi börjar typ nu, Vi måste skynda oss om vi inte vill att Mrs.Martin ska ge oss kavsittning!"
Jag, som inte riktigt hängde med i det korta samtalet, väcktes ur mina tankar av att Chaz drog med mig medans de sprang, eller rättare sagt vi sprang.
Det visade sig att både Hannah och Ryan, hade gott på samma mattelektion som mig. Så vi gick alltså i samma klass.
Vi han precis i tid till lektionen, Mrs.Martin gav mig böcker, Hannah och jag satte oss vid två bänkar, Chaz och Ryan satte sig bakom oss.
De kollade på film på, jag vet inte riktigt vilken. Med den hade tydligen hört ihop med arbetsområdet de hade jobbat med. Och de hade redan kommit en bit i filmen, så jag struntade i att kolla på den.
"Psst, vem var den där Marcus killen vid bänken på rasten innan?" Viskade jag till Hannah.
"Jag vet inte riktigt, han är ett år äldre och Chaz och Ryan säger att han har en crush på mig iallafall." Vi skrattade lågt, så att ingen skulle märka att vi faktiskt inte brydde oss om filmen som visades. Och för att vi både visste att Marcus inte såg såå bra ut.
Jag tror inte att varken jag eller Hannah kollade på filmen, vi satt mest och pratade under filmen.
Efter skolan.
"Du vet att den där bussen inte kommer förrenn om en halvtimme va?" Jag hoppade till, och automatiskt höll handen för hjärtat.
"Ryan, du skrämde mig! Men hur vet du när den går?" Frågade jag förvånat.
"Det är så att det står en busstabell bakom dig. Och så råkar jag också åka med den bussen." Har flinade och ryckte oskylidgt på axlarna. "Men vart bor du då?"
Jag rabblade upp gatunamnet och nummret, han så mest förvånad ut..
"Jag med!.. Eller inte samma nummer, men jag bor tre hus bort från ditt. Kom vi går. vi kommer ändå komma hem innan bussen äns har kommit hit."
Och vi gjorde som han sa, gick hem.
"Varför flyttade du hit till Stratford av alla ställen i världen? Haha."
"Haha, Tro det eller ej, men jag bodde i en ännu tråkigare stad innan. Nää, men min mamma fick jobb som fotograf på någon fotostudio."
"Haha, men vad fotar din mamma?"
"Allt möjligt. Kändisar, katalog bilder, allt möjligt faktiskt... Men vem pratade du med i telefon idag?" Varför frågade jag det, de hade ju jag ingenting att göra med?
"Asså, jag har inget att göra med de, sorry."
"Nä, det är okej. Det vara bara en kompis."
"Jaha, är han på semester?" Sen när vart jag så nyfiken? Jag brukade inte vara den personen som frågade så mycket.
Han flinade. "Jaa, de skulle man kunna säga." Han stanade. "Men det här är väl min hållplats, vi ses imorgon Ally."
Jag märkte inte förren nu att vi faktiskt va på min, eller våran, gata. "Haha, jaa. Ses."
När jag kom in sparkade jag av mig conversen och gick upp på mitt rum. Tog fram datorn, och satte mig i fönstret. Och så loggade jag in på facebook och såg att jag hade fått flera vännförfråganden. Tre av dem var från Hannah, Chaz och, Ryan. Han var snabb med att sätta igång datorn, men jag accepterade dem och kollade på folks status upptaderingad. Inget roligt hade hänt, så jag bestämde mig för att gå och handla lite godis.
Jag stannade vid anslags tavlan utanför affären. Allt från folk som hyrde ut lägenheter till borttappade katter till... Jobb, som barnvakt. Hmm.. Jag struntade i det och gick in och köpte lite godis, jag kom ut. Stannade vid anslagstavlan igen. Ingen hade tagit någon lapp där nummret stog på. Så jag tog den. Hela annonsen. Varför vet jag inte. Jag bara gjorde det.
"Joo, Men vart bodde du innana du flyttade hit." Hon log mot mig.
"Hartford" Svarade jag kort, jag ville inte säga för mycket och riskera att göra bort mig inför klassen redan första dagen.
"Okej," Mrs.Johnson gav upp med sina frågor och öppnade en av skåpen i klassrummet och tog ut en bok och gav den till mig. Så vi hade alltså matte nu.
"Okej, ni kan förtsätta på sida 95 i boken." Sa hon och alla började jobba i sina böcker.


"Ni kan plocka ihop nu" Sa Mrs.Johnson
Phu.. Den timmen måste ha varit den längsa i mitt liv. Så att de var skönt att den äntligen tog slut, men skoldagen var inte över ännu. Jag hade ju bara genomfört den första lektionen än. Men som tur var hade vi engelska med någon Mrs.Martin, Jag var ganska duktig i engelska och så var det mitt ett av mina favorit ämnen. Jag gick till skåpet för att lämna min mattebok, och för att kolla vilken tid nästa lektion börja.
"Du, ska du med ut?" Det var Chaz som frågade.
"Visst" Jag log, det var roligt att jag faktiskt hade fått en vän första dagen i skolan.. Om man kan kalla det vän ännu förstås..
Vi gick ut på skolgården, till en bänk som det stog massor av träd vid. på bänken satt tre personer till, en tjej och två killar. Den ena killen pratade i tellefon. "När kommer du hem då?....Jaha" Man såg att han vart glad, sedan la han på.
"Sorry, för det där.. Men iallafall. Jag är Ryan, det här är Hannah och Marcus."
"Det är okej. Men jag är Alyssa, men ni kan kalla mig Ally" Hannah kollade ner på sin mobil.
"Oh, shit. Ryan, Chaz vi börjar typ nu, Vi måste skynda oss om vi inte vill att Mrs.Martin ska ge oss kavsittning!"
Jag, som inte riktigt hängde med i det korta samtalet, väcktes ur mina tankar av att Chaz drog med mig medans de sprang, eller rättare sagt vi sprang.
Det visade sig att både Hannah och Ryan, hade gott på samma mattelektion som mig. Så vi gick alltså i samma klass.
Vi han precis i tid till lektionen, Mrs.Martin gav mig böcker, Hannah och jag satte oss vid två bänkar, Chaz och Ryan satte sig bakom oss.
De kollade på film på, jag vet inte riktigt vilken. Med den hade tydligen hört ihop med arbetsområdet de hade jobbat med. Och de hade redan kommit en bit i filmen, så jag struntade i att kolla på den.
"Psst, vem var den där Marcus killen vid bänken på rasten innan?" Viskade jag till Hannah.
"Jag vet inte riktigt, han är ett år äldre och Chaz och Ryan säger att han har en crush på mig iallafall." Vi skrattade lågt, så att ingen skulle märka att vi faktiskt inte brydde oss om filmen som visades. Och för att vi både visste att Marcus inte såg såå bra ut.
Jag tror inte att varken jag eller Hannah kollade på filmen, vi satt mest och pratade under filmen.
Efter skolan.

 

"Du vet att den där bussen inte kommer förrenn om en halvtimme va?" Jag hoppade till, och automatiskt höll handen för hjärtat.
"Ryan, du skrämde mig! Men hur vet du när den går?" Frågade jag förvånat.
"Det är så att det står en busstabell bakom dig. Och så råkar jag också åka med den bussen." Har flinade och ryckte oskylidgt på axlarna. "Men vart bor du då?"
Jag rabblade upp gatunamnet och nummret, han så mest förvånad ut..
"Jag med!.. Eller inte samma nummer, men jag bor tre hus bort från ditt. Kom vi går. vi kommer ändå komma hem innan bussen äns har kommit hit."
Och vi gjorde som han sa, gick hem.
"Varför flyttade du hit till Stratford av alla ställen i världen? Haha."
"Haha, Tro det eller ej, men jag bodde i en ännu tråkigare stad innan. Nää, men min mamma fick jobb som fotograf på någon fotostudio."
"Haha, men vad fotar din mamma?"
"Allt möjligt. Kändisar, katalog bilder, allt möjligt faktiskt... Men vem pratade du med i telefon idag?" Varför frågade jag det, de hade ju jag ingenting att göra med?
"Asså, jag har inget att göra med de, sorry."
"Nä, det är okej. Det vara bara en kompis."
"Jaha, är han på semester?" Sen när vart jag så nyfiken? Jag brukade inte vara den personen som frågade så mycket.
Han flinade. "Jaa, de skulle man kunna säga." Han stanade. "Men det här är väl min hållplats, vi ses imorgon Ally."
Jag märkte inte förren nu att vi faktiskt va på min, eller våran, gata. "Haha, jaa. Ses."
När jag kom in sparkade jag av mig conversen och gick upp på mitt rum. Tog fram datorn, och satte mig i fönstret. Och så loggade jag in på facebook och såg att jag hade fått flera vännförfråganden. Tre av dem var från Hannah, Chaz och, Ryan. Han var snabb med att sätta igång datorn, men jag accepterade dem och kollade på folks status upptaderingad. Inget roligt hade hänt, så jag bestämde mig för att gå och handla lite godis.
Jag stannade vid anslags tavlan utanför affären. Allt från folk som hyrde ut lägenheter till borttappade katter till... Jobb, som barnvakt. Hmm.. Jag struntade i det och gick in och köpte lite godis, jag kom ut. Stannade vid anslagstavlan igen. Ingen hade tagit någon lapp där nummret stog på. Så jag tog den. Hela annonsen. Varför vet jag inte. Jag bara gjorde det.

Dundundun, Kapitel 3!
Vem var det som Ryan pratade med i telefon? Hmm... ;)

Kommenter! :)

Kommentarer
Postat av: Emelie

skit bra :D

2012-02-28 @ 18:00:51
URL: http://3meliii3.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0