Kapitel 4 - Pizza

Jag stannade vid anslags tavlan utanför affären. Allt från folk som hyrde ut lägenheter till borttappade katter till... Jobb, som barnvakt. Hmm.. Jag struntade i det och gick in och köpte lite godis, jag kom ut. Stannade vid anslagstavlan igen. Ingen hade tagit någon lapp där nummret stog på. Så jag tog den. Hela annonsen. Varför vet jag inte. Jag bara gjorde det

"What do I have to lose?"
När jag kommit hem så läste jag igenom lappen igen och tänkte "Var har jag att förlora?". Det var ju bara i helgen. Så jag ringde nummret, och det slutade med att jag skulle sitta barnvakt åt Jazmyn och Jaxon.
"Maten är klar!" Hörde jag mamma ropa.
På bordet stog maten framme och, jag började lägga på mat på tallriken.
"Joo, jag ska vara barnvakt i helgen.. Så att ni vet."
"Jaa, varför då? Till Vilka då?" Typiskt mamma att allltid vara så nyfiken.
"Jag såg en annons vid affären, om att vara barnvakt till Jaxon och Jazmyn. Och jag tänkte att det kunde ju inte skada att få betalt för de." Sa jag med en axelryckning.
"Jaha, Okej." Jag hörde att mamma var lite förvånad. "Hur var första dagen i skolan då?" Hon log mot oss nu.
"Jätte bra, jag vart med i cheerleader gruppen för de yngre på skolan. Och så ska jag och Nelly ska gå och shoppa imogon, det var tydligen någon ny öppnad galleria i närheter!" Hon vekade jätte glad, och hade säkert fårtt hundra nya vänner på en dag. Fast det förvånade mig inte. Hon var nästan motsattsen mot mig. Hon kunde prata med allt och alla. Jag sa inte alls mycket när jag var med folk jag inte kände mig trygg med. Ändå hade jag och min syster en väldigt nära relation.
"Vad bra, gumman!" Sa mamma, och visade sin medkänsla.
"Jag vart med i basketlaget." Mumlade Alex från hörnet.
"Det var ju också bra, men prata inte med mat i munnen Alex." Sade pappa lite bekymrat.


Några dagar senare - efter skolan.


Jag, Hannah, Ryan och Chaz satt hemma hos Chaz. Vi gjorde inte så mycket. Eller jag och Hannah gjorde inte så mycket, Chaz och Ryan spelade något tvspel om, ja gud vet vad.
"Om vi ska sitta här hela dagen kan väll jag och Ally också få spela lite?" Sa Hannah och suckade. Jag vet inte hur länge vi hade suttit och kollat på när killarna hade spelat, Minst en timme iallafall. Dom pausade spelet och kollade på varandra.
"Haha, som om ni kan spela, Det här! Det är inget tjejspel direkt."
"Jahaa, jag visste inte ens att det fanns tjejspel" Under den här korta tiden jag hade känt dom, hade jag lärt mig att Hannah alltid ville ha rätt.
"Nää, men seriöst killar. Vi borde också få spela, vi har suttit här i en timme och gjort ingenting." Nu kom jag in i disskusionen, jag hade tröttnat att kolla på.
"Okej då, vi kan köra i lag. Jag och Ryan och du och Hannah."
"FUUUSK! Ni har ju spelat det här jätte mycket. Jag och Ryan är i lag och Ally och du. annars blir det ju orättvist!" protesterade Hannah.
"Okej då." Skuckade både Chaz och Ryan. De förstog nog att detta skulle bli en intressant och lååång spelomgång.


*Laughing*
"PAUUUUUUUSA!" Skrek Ryan dramatiskt.
"Oj, har någonting hänt?" Frågade jag.
"Asså, ne.. Det bara ringer." Han flinade oskyldigt och gick iväg för att svara. Medans vi andra brast ut i skratt. Under den här korta tiden vi kännt varandra, kändes det redan som om vi hade varit bästa vänner hela livet.
"Åhhhhh, jag är hungrig..." Klagade Chaz som ett litet barn. "Vi beställer pizza! Woho!" Han satte sig spikrakt upp.
"Woho!" Jag och Hannah viftade med händerna i luften och skrattade samtidigt. Medans Chaz redan hade plockat fram mobilen och ringt pizzerian.
"Vi vill ha 2 vesuvios. Och de fort!" Jag och Hannah bara satt och skrattade åt honom.
"Chaz vi orkar aldrig äta två pizzor." sa jag och höjde på ena ögonbrynet.
"Haha, joodå. Jag är jätte hungrig, och Ryan äter alltid som han inte sett mat på två år." Vi brast alla ut i skratt igen.
"Vad är det som är så roligt?" Ryan hade kommit tillbaks efter sitt telefonsamtal och undrade varför alla tre låg på golvet och skrattade.
"Asså, Chaz s...." Längre hann jag inte förrän Chaz' hand täckte min mun.
"Chaz sa inget..Men vem var det som ringde?" Frågade Chaz
"Ni vet." Sa Ryan och menade tydligen någon speciell.
"Nää, inte jag vem då?"
"Asså en kompis, eller hur Ryan?" Det var Hannah som pratade den här gången.
"Någon säger mig att ni döljer något för mig.." Sa jag och spelade mystisk.
"Haha, Näädå, Ally. Det var han som ringde förut."
"Ahaaaaa...Jag vet precis vad du menar." Jag fakeade att jag visste vem de pratade om.
*pretending to be mysterious*
*Pling plong*
"Åh, det måste vara pizzan!" Skrek Chaz och alla kastade sig på dörren.
"Har ni bestält pizza?" Ryan var förvånad.
"Just de, vi glömde berätta. Ryan, vi bestälde pizza."
"Jaa, nu vet jag de..." Aningen buttert, säkert spelat. "..Men jag ska ta först!" Skrek han nu och började skära upp pizzan.



Hmm... Vem är den mystiska personen som Ryan pratar i telefon med? Vad tror ni? ;)
Vad tror/vill ni ska hända i nästa del?
KOMMENTERA :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0