Kapitel 7 - Party!

Jag stog ännu en gång och beundrade, utsikten den här gången. Tills jag ännu en gång blev väckt ur mina tankar. "Vi måste göra oss iordning Ally." Hannahs röst den här gången med.
Jag tog på mig ett par tunna strumpbyxor, jeans shorts och en tröja. Sminkade mig, fixade håret. knöt skorna, och plockade med min mobil, så begav vi oss mot arenan där konserten skulle vara.
Jag stog ännu en gång och beundrade, utsikten den här gången. Tills jag ännu en gång blev väckt ur mina tankar. "Vi måste göra oss iordning Ally." Hannahs röst den här gången med.
Jag tog på mig ett par tunna strumpbyxor, jeans shorts och en tröja. Sminkade mig, fixade håret. knöt skorna, och plockade med min mobil, så begav vi oss mot arenan där konserten skulle vara.



Konserten var awesome! Och just nu var vi på väg backstage. Jag och Hannah var helt hyper, och hoppade runt i korridoren. Men vi hade båda kommit överens om att vi skulle betee oss så normalt som möjligt.
"Där är det." Ryan pekade på en dörr med siffran 18 på och glädjetjut hördes från min och Hannahs mun. Sedan tog vi djupa andetag, innan Chaz knackade på dörren och klev in utan att bry sig om ifall någon svarade där innifrån. När vi kom in såg vi några av Niciks dansare, Selena Gomez och...
"Allyssa?" Sa Justin och var lite förvånad. Fast det förstog jag, jag är lika förvånade jag.
"Tja, bro'." Både Chaz och Ryan gick fram till Justin och gjorde något handslag följt av en slags killkram. Sedan gick Hannah fram och kramade Justin.
"What? Känner ni varandra?" Sa jag och pekade på Ryan, Chaz och Hannah, för att sedan peka på Justin. Jag vart förvirrad. Väldigt förvirrad.
"Haha, Ja." Hannah stog och flinade. "Känner NI varandra?" Frågade hon nu.
"Asså nä, Jag skjutsade hem henne förut." Svarade Justin innan jag hann öppna munnen. Hannah kollade nu på mig.
"Varför behövde han skjutsa hem dig Ally." Frågade hon nu.
"Jag hade varit barnvakt åt hans syskon, bara." Det var väll inget speciellt. "Men när kommer Nicki?" Frågade jag alla nu. Selena ställde sig upp bredvid, och jag kollade på deras nu sammanlänkade händer. "Hon mådde inget bra, men ni skulle få ta kort med henne och få autograf av henne innan vi skulle gå.." Sa Selena.
Jag och Hannah kollade på varandra lite besviket. Fast jag var ändå väldigt glad, jag hade ju ändå fått gått på en slutsåld konsert, och stått längstfram.
Vi tog körde hem till hotellet. Och i lobbyn var ingen mindre än Selena och Justin. Igen.
"Förföljer dom oss eller?" Sa jag lågt till Hannah, medans jag sneglade på Justin och Selena.
"Haha, Nää Ally. Dom bor i hotellrummet mittimot vårat." Sa hon.
"Men, va?" Lika förvirrad, som när vi va backstage.
"Ah, vi ska till deras rum senare." Sa hon som om det var normalt att vi skulle till två av världens kändaste tonåringar.
"Jaha."
Vi kom in på vårat rum, och jag la mig på sängen och andades ut. Jag var väldigt trött, och så skulle vi på kändisparty senare. Missförstå mig inte. Jag har inget emot Selena eller Justin. Men det känns bara konstigt. Jag bestämde mig för att fråga varför vi skulle till Justin och Selena.
"SAAAAMLING!" Skrek jag när jag var i hallen på rummet.
Alla kom flinades. "Har du något brev som du ska läsa upp nu?" Frågade Chaz.
"Ha-ha Chaz. Nej, Jag måste fråga en sak." Sa jag och kollade på honom, för att sedan låta blicken glida över på de andra.
"Fråga på." Sa Ryan och gjorde gest som att jag skulle börja.
"Joo, Varför ska vi till Justin Bieber, och Selena Gomez sen?" Frågade jag.
"Asså, Justin är våran bästa vän. Och Selena är hans flickvän." Sa Hannah, som om Justin hade varit vem-som-helst.
"Okej, Hur känner ni honom då?"
"Han bor i stratford, när han inte är någon annanstans för att göra sånt som kändisar gör. Och Ja, vi har varit bästavänner länge. Hannah har tillochmed varit tillsammans med honom." Sa Chaz, och när han sa det sista flinade han, och fick en armbåge i sidan av Hannah.
"Jaha, det förklarar en hel del." Sa jag fundersamt. "Vänta, Hannah, har du varit tillsammans med han?!" Hon vart generad och kollade ner i marken.
"Nu, går allt ihop! Det var Justin som gav er biljetter till konserten, va?" Sa jag nu. "Och fixade rummet?" De nickade och flinade, som om jag hade varit dum i huvudet.
"Sluta flina." Sa jag och gav de en ond blick. "Hur skulle jag kunna veta, ni sa ju inget."
"Hey! Du frågade aldrig!" Sa Ryan. Jag mummlade fram ett 'Jaja' och viftade med handen medan jag gick in i mitt och Hannahs sovrum och bytte kläder. Jag klädde inte upp mig, snarare ner. Jag satte på mig ett par mjukisbyxor, och ett linne. När jag kom ut i hallen igen så såg jag att jag inte var den enda som valde den dresscode'n. Vi gick alla över till Justin och Selenas rum, Chaz gick som vanligt in utan att vänta på svar. "CHAZ IS IN THA HOUSE!" Skrek han, men tystnade när han märkte att han märkte att han hade kommit in i ett kanske lite.. olägligt läge. De satt nämligen och kysstes. Vi stog alla och kollade på varandra i en pinsam tystnad, tills Chaz utbrast: "AWKWARD!" Och vi alla brast ut i skratt.
Selena gick och satte sin iPhone i högtalaren och vi dansade på det fulase sättet vi kunde. När två låtar hade spelats blev det inte lika kul längre, så vi stängde av musiken och pressade ner oss alla i sängen. Hannah kom med ideén att vi kunde köra sanning och konsekvens. Och vi andra var självklart på den ideén. Justin gick och ringde från hotelltelefonen. "Vem ringer du, Justin?" Frågade Selena och log kärleksfullt mot honom.
"Roomservice, jag har ingen flaska." Han flinade mot alla oss andra.
"Tror du verkligen de kommer att ge dig en tom flaska?" Frågade jag och höjde på ena ögonbrynet. Jag hann inte få något svar innan han pratade i telefonen igen.
"Ja, jag skulle vilja ha en tom flaska. Rum 2143, Justin Bieber" Han flinade när han sa den sista meningen. Antagligen för att hotellet skulle hitta sin tomma flaska när han sa vad han hette. "Ja du, Allyssa. Jag tror att de kommer de." Flinade han medans han blinckade med ena ögat.
"Ha-Ha."
Flaskan kom upp, och vi satte oss i en ring på golvet. Chaz började snurra på flaska, den kom på Hannah. "Sanning eller konsekvens?"
"Konsekvens." Sa Hannah, och kollade undrandes på Chaz.
"Kyss... Justin." Han flinade. Han visste nog vilken reaktion både Hannah, Justin och Selena skulle få.
Hannah protesterade inte utan kröp fram till Justin och kysste honom. Medans hon gjorde de inspekterade Selena Justin. Selena var verkligen inte glad över Chaz' val av konsekvens.
Nu var det Hannahs tur att snurra, hon snurrade flaskan och den hamnade på... Justin. "Sanning eller konsekvens?"
"Sanning." Sa Justin, men från Chaz' och Ryans munnar hörde man bara. "Host, fegis." Justin blängde på dem, för att sedan återgå med blicken på Hannah.
"Säg det bästa med Sele..." Sa hon och kollade på Justin.
"Serously, kom du inte på något bättre?" Frågade Justin. Och vi andra höll med, Hannah brukade vara den som gillade att retas med folk.
"Jag var inte klar än, Säg det bästa med Selena. Samt den värsta med henne." Nu förstog jag. Hannah hade nämigen sagt innan vi gick hit att hon inte rikgtig gillade Selena, dock sa hon aldrig varför.
"Men de kan jag ju inte göra!" Protesterade han. "Det är ju elakt."
"Vem sa att den här leken var snäll? Säg det bara."
"Okej då.." Mumlade han. "..bästa:.. Uhm... Hon är snäll, och så. Sämsta: Hon blir lätt avundsjuk, bossar. med mera."



Hur kommer Selena reagera? ;)
Kom ihåg att kommentera!

//Lovisa

Kommentarer
Postat av: Emelie

skit bra :D

meeerrr :D

2012-03-10 @ 17:55:18
URL: http://3meliii3.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0